Jak dobrać kopertę bąbelkową, by klient był zadowolony z przesyłki

Wyobraźmy sobie, że trafia do nas długo wyczekiwany produkt. Odbieramy paczkę, która wygląda, jakby kurier obchodził się z nią, co najmniej niedelikatnie. Wewnątrz zaś uszkodzenia. Niestety takie są realia, a efektem staje się niezadowolony klient, który w najlepszym przypadku nie wróci, a w najgorszym rozpowszechni złą opinię. Tak nie musi być! Z pomocą przychodzą bowiem koperty bąbelkowe. Coraz bardziej doceniane, a będące podstawą nie tylko bezpiecznej wysyłki.

Wszystkie ‚za’ za kopertą bąbelkową

Pamiętamy, jak wiele radości sprawiała nam folia bąbelkową, której pęcherzyki wypełnione powietrzem wydawały charakterystyczny dźwięk podczas ich „wystrzeliwania”? To właśnie ta folia zagościła na wewnętrznych warstwach kopert bąbelkowych. Można zatem liczyć na trwałość i ochronę, w takim samym stopniu, w jakim oferuje ją wspomniana folia.

Taka koperta chroni zawartość przed wstrząsami i uszkodzeniami powstałymi na wypadek upadków. Zewnętrzna warstwa, czyli papierowa koperta, może być narażona na wilgoć i zabrudzenia, ale nawet jeśli tak się stanie, zawartość wciąż pozostanie nienaruszona. To najbezpieczniejszy sposób na pakowanie i wysyłkę towarów do odbiorców. Poza tym to, co znalazło się w środku, pozostaje niewidoczne dla osób postronnych.

Koperty bąbelkowe dostępne są w wielu rozmiarach i najczęściej opatrzone system zamykania z paskiem klejącym, co zapewnia, że otwarcie bez uszkodzenia koperty nie jest możliwe. Oferuje je praktycznie każda hurtownia opakowań, np. E-hurtownia-opakowan.pl. Równie dobrze można postawić na specjalną kopertą, tak zwaną bezpieczną, która spełnia te same funkcje, ale jeszcze lepiej chroni. Nadaje się do przesyłania dokumentów, banknotów, ważnych pism.

Lekkość to coś, czego nie można przypisać chyba żadnemu innemu opakowaniu tego typu. Niewielka masa koperty bąbelkowej sprawia, że koszty przesyłki wzrastają w stopniu minimalnym. Dla firm to zatem okazja do obniżenia kosztów przesyłki, czyli korzyść dla budżetu, ale i większe zainteresowanie odbiorców, którzy niejednokrotnie szukają danych artykułów u konkurencji, byleby nie musieć płacić wysokich kosztów związanych z transportem.

Bąbelkowe koperty można zakupić w różnych rozmiarach i kolorach. Z jednej strony oznacza to możność pakowania szerokiej gamy produktów, z drugiej zaś wiąże się z dodatkowym efektem reklamowym, który w biznesie staje się wręcz koniecznością. Znacznie łatwiej przykuć uwagę odbiorcy kolorem i ciekawym logo czy grafiką umieszczoną na kopercie, aniżeli stawiając na zwykłe, najbardziej tradycyjne rozwiązania.

Jak dobierać koperty bąbelkowe?

Rozmiar w tym wypadku ma znaczenie! Wysyłana zawartość nie może luźno przesuwać się w zbyt dużej kopercie, ale i ta niestety o zbyt małym rozmiarze sprawi, że chociażby brzegi katalogów produktowych czy rogi papieru, będą pozaginane, zniszczone i naderwane. Jak zatem dobrać odpowiedni rozmiar?

Wymiar zewnętrzny jest większy niż wewnętrzny. Do wymiarów artykułu, który ma zostać zapakowany do koperty bąbelkowej, należy dodać około 1-1,5 cm zapasu i na tej podstawie wybierać rozmiar koperty. To gwarancja, że przesyłka zmieści się swobodnie i dotrze do adresata w nienaruszonym stanie.

W ciekawym kolorze czy standardowej bieli? Wiele zależy od tego, co i dla kogo wysyłamy. Gdy w grę wchodzą katalogi, wizytówki, materiały drukowane, a co ważniejsze – wszelkiego rodzaju dokumenty, biała koperta może być wystarczająca, byleby była rodzajem tzw. koperty bezpiecznej. Drobiazgi, reklamowe gadżety, artykuły wysyłane drobnym odbiorcom i klientom indywidualnym, które mają przyciągnąć uwagę i liczy się ich ocena wizualna, z powodzeniem mogą być pakowane w kolorowe koperty. To dodatkowy element wyróżniający i mogący sprawić, że konkurencja zostanie odsunięta na dalszy plan.

Budżety – firmy i klienta

Pudełka kartonowe, tuby, pakowanie w papier pakowy i klejenie taśmą. To wszystko zajmuje czas, oznacza koszty związane z zakupem takich materiałów, ale i coraz częściej zdecydowanie wyższe koszty przesyłki. Zawartości w kartonie, niestety, nie wyślemy w formie listu, a już paczki, co generuje znacznie wyższą cenę. Przesyłka zaczyna również więcej ważyć, przez masę samego opakowania. Jeśli jest to element stosunkowo lekki i niewielki, klient z pewnością nie będzie chciał inwestować w transport wiążący się z kosztem, niewiele niższym od ceny zakupu samego produktu. Wybierze konkurencję, nawet jeśli dany produkt będzie droższy, ale wraz z kosztami przesyłki wyniesie go mniej.

Koperta bąbelkowa jest lekka, dlatego jej masa ma znikomy wpływ na koszt przesyłki. Płacimy tylko więcej za samą kopertę, jednak różnice pomiędzy nią, a to zwykłą, są niewielkie. Oszczędza firma zyskując na zadowolonym kliencie, który nie przejmuje się wysokim kosztem przesyłki. Chętnie wraca po kolejny produkt, nie martwiąc się o to, że taki zakup będzie kompletnie nieopłacalny ze względu na pieniądze dokładane do transportu przesyłki. To taka inwestycja, która staje się bezcenna wobec efektów, na jakie można liczyć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here