Zbudowanie silnej pozycji na konkurencyjnym rynku i stworzenie marki godnej zaufania to nie lada wyzwanie. Kto jednak mu podoła, może liczyć na lojalne grono odbiorców, które będzie się stale poszerzać. Mimo wszystko nie da się całkowicie wyeliminować ryzyka związanego ze stratą zaufania do danej marki.
Wizerunek niestety bardzo łatwo można stracić, czasami ze względu na nie do końca świadomie popełniony błąd. Odbudowanie jest już znacznie trudniejsze, wymaga czasu, nierzadko sporych inwestycji i korzystania z nowoczesnych narzędzi. Jednym z nich może być film reklamowy. Dlaczego właśnie za jego pomocą warto spróbować odbudowywania firmowego wizerunku?
Film reklamowy, który przemawia do licznego grona odbiorców
Film reklamowy należy do chętnie wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Za jego pomocą można przedstawić produkty i usługi, historię firmy, jej motto, cele czy wyznawane wartości. Krótki film reklamowy jest w stanie zawrzeć w sobie więcej wartościowych informacji, łatwo zapamiętywanych, niż tradycyjna treść pisana.
Tego rodzaju filmową produkcję można umieścić w dowolnym miejscu w sieci, nie tylko na firmowej stronie internetowej, ale i w mediach społecznościowych. Profesjonalnie przygotowana produkcja szybko trafia do licznego grona odbiorców, widzowie chętnie się nią dzielą i ją udostępniają w swoich kanałach komunikacyjnych. Jest to zatem nie tylko szybki, ale i w takich przypadkach darmowy wręcz sposób na szerzenie informacji o firmie. Tym bardziej, gdy w grę wchodzi chęć odbudowania utraconego wizerunku.
Warto jednak pamiętać, że w takiej sytuacji każdy element filmu będzie mieć ogromną wagę. Nie można na tym etapie pozwolić sobie na kolejne błędy, bo powrotu może już nie być. Z tego względu dobrze jest skorzystać z oferty profesjonalistów, którzy wiedzą, w jaki sposób stworzyć idealnie dopasowany film reklamowy-wizerunkowy, który ma na celu odbudowanie zaufania odbiorców. Tego rodzaju oferta dostępna jest na stronie https://creativestudio.com.pl/.
Strategia odbudowy wizerunku firmowego
Przedsiębiorstwo, którego wizerunek ucierpiał w wyniku podjętych działań czy nieprzychylnych opinii klientów, potrzebuje dopracowanej strategii odbudowy. Tę zaś trzeba dopasować do możliwości firmy, jej branży, oczekiwań dotychczasowych odbiorców, ale i tego, jaka sytuacja doprowadziła do nadszarpnięcia zaufania i pogorszenia się firmowego wizerunku.
Te elementy będą niezwykle ważne podczas planowania i realizacji filmu reklamowego. Znajdą się w nim bowiem obowiązkowo elementy identyfikacji audiowizualnej, ale i nowa historia marki. Firma może się zdecydować na całkowitą zmianę, kompletny rebranding, aby odciąć się od trudnych wydarzeń i zaoferować to, co nowe, lepsze i godne zaufania. Dzięki filmowi reklamowemu pozwoli ona zatem na poznanie przedsiębiorstwa od całkowicie nowo stworzonej strony.
Strategia może również obejmować przedstawienie, w jaki sposób doszło do utraty wizerunku, co może być potraktowane jako doświadczenie i pokazanie, jak udało się zażegnać kryzys. Film reklamowy przedstawiający trudną historię może pomóc w odbudowaniu wizerunku, ponieważ ukazuje przedsiębiorstwo jako to, które przyznaje się do błędów, skutecznie je naprawia i wyciąga z nich wnioski.
Społeczna odpowiedzialność biznesu – pokaż to w filmie!
Odbiorcy doceniają działania nie tylko proekologiczne, ale i prospołeczne. Firma, która chce odbudować swój wizerunek, powinna zainteresować się tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Ważne jest jednak, aby wspierać dopasowane inicjatywy, robić to w sposób prawdziwy, szczery, a nie tylko na pokaz, bo to może jeszcze bardziej pogłębić kryzys wizerunkowy. Zaangażowanie w kluczowe inicjatywy również można pokazać za pomocą filmu reklamowego.
Mamy zatem do czynienia z narzędziem filmowym o wielu możliwościach. Metodą skutecznego odbudowywania firmowego wizerunku, w którą zdecydowanie warto zainwestować.