Nowoczesne drukarnie mają niewiele wspólnego z tradycyjnymi punktami zajmującymi się jedynie produkcją plakatów czy ulotek. Obecnie firmy te wykorzystują najnowsze technologie i oferują szeroką gamę spersonalizowanych usług.
Nowe technologie są chętnie wykorzystywane przez innowacyjne drukarnie. Dzięki wykorzystaniu nowinek technologicznych są one w stanie świadczyć oryginalne, niestandardowe usługi, które do niedawna były dostępne jedynie dla wybranych, specjalistycznych branż.
Nowe technologie w drukarniach
Wiele drukarni obecnych na rynku, np. Unilogo, specjalizuje się w cyfrowej technice druku, która pozwala na tworzenie najwyższej jakości produktów, takich jak etykiety termokurczliwe szybciej i taniej.
Dynamiczny rozwój technik wydruku pozwala na produkcję wysokich jakościowo produktów, które mogą być w pełni dostosowane do potrzeb klienta. Nowe technologie sprawiają, że znikają liczne ograniczenia, takie jak rozmiar i kształt wydruku czy rodzaj materiałów wykorzystanych do druku. Dzięki zastosowaniu nowatorskich technik proces wydruku jest też krótszy i efektywniejszy. To wszystko dzieje się przy jednoczesnym obniżeniu kosztów związanych z produkcją. Branża drukarska wykorzystuje bowiem nowe technologie również do tworzenia prototypów, dzięki czemu eliminuje się wysokie koszty związane z tworzeniem materiałów próbnych, na czym korzystają zarówno drukarnie, jak i klienci.
Innowacyjna drukarnia nie oznacza jedynie nowoczesnych technik druku. Nowe technologie pozwalają też na optymalizację całego procesu, począwszy od pomysłu, poprzez kalkulację kosztów, a skończywszy na finalnym produkcie. Oprogramowanie wykorzystywane przez drukarnie zwiększa też elastyczność i możliwość szybkiego nanoszenia zmian na każdym etapie produkcji.
Druk 3D
Jedną z najciekawszych technologii ostatnich lat jest drukowanie 3D, które jeszcze do niedawna było tylko nowinką technologiczną, która wzbudzała zainteresowanie, jednak nie była stosowana na większą skalę. Obecnie drukowanie w trzech wymiarach staje się coraz bardziej powszechne i dostępne – nikogo już nie dziwią drukarnie oferujące tego typu usługi. Druk 3D znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, m.in. medycynie, motoryzacji i lotnictwie. Jest też coraz chętniej stosowany w marketingu, wykorzystuje się go m.in. do prototypowania i tworzenia oryginalnych, w pełni spersonalizowanych gadżetów promocyjnych. Technologia ta ma jednak wciąż pewne ograniczenia – nie sprawdza się ona w produkcji na dużą skalę.