Optymalizacja SEO pod Google Voice Search Co to jest Google Voice Search? Google Voice Search to narzędzie istniejące od 2008 r., a od 2018 r. można z niego korzystać w języku polskim. Pozwala ono wyszukiwać informację w internecie za pośrednictwem komend głosowych. Nie wymaga fizycznego kontaktu z urządzeniem, wystarczy powiedzieć „Ok, Google”, a następnie zadać pytanie. Według Location World aktualnie 2 na 5 dorosłych użytkowników urządzeń mobilnych przynajmniej raz dziennie korzysta z tego sposobu wyszukiwania. W ciągu ubiegłego roku 58% konsumentów skorzystało z niego, aby znaleźć informację o lokalnych firmach. Korzystanie z Voice Search Według raportu Google zapytania głosowe generowane są podczas spotkań ze znajomymi, oglądania telewizji, kąpieli, treningu i gotowania. Zawsze wtedy, gdy wpisanie polecenia na klawiaturze jest uciążliwe.
Voice Search jest także ogromnym ułatwieniem w przypadku haseł o trudnej pisowni. Aby odnaleźć właściwe informacje nie trzeba znać prawidłowego zapisu – wystarczy poprawna wymowa. Frazy kluczowe dla Voice Search Zapytania głosowe przyjmują formę naturalnych wypowiedzi składających się z pełnych zdań twierdzących lub pytań. Zatem wybór keywords powinien opierać się na strategii long tail. Frazy kluczowe to nie krótkie wyrażenia w stylu: „arabika kraków” ale rozbudowane stwierdzenia: „najlepszy sklep z kawą arabiką w Krakowie”. Będą one też przybierały postać pytań: „gdzie kupić kawę arabika w Krakowie?”, itp.
W związku z tym optymalizacja strony pod Voice Search powinna wiązać się z tematycznym rozbudowywaniem contentu, tak by był ona wartościowy dla użytkownika. Pomóc w tym może prowadzenie firmowego bloga. Ważne jest też, aby na stronie znalazły się odpowiedzi na wszystkie pytania, które może zadać klient. Naturalny sposobem na to jest stworzenie działu: pytania i odpowiedzi. Konkretne informacje o produktach i usługach W przypadku wyszukiwania głosowego wyniki muszą pojawić się szybko i powinny być one jak najtrafniejsze. W związku z tym w optymalizacji strony warto wykorzystywać znaczniki ułatwiające robotom wyszukiwarek odnalezienie i odpowiednie zaklasyfikowanie informacji takich jak: dane kontaktowe, godziny otwarcia, cena, czy ocena. Ważne jest także szczegółowe opisywanie każdego produktu, im więcej konkretnych informacji zostanie zaprezentowanych na stronie, tym większa szansa na wyższe wyniki w wyszukiwaniu głosowym. Czynniki wpływające na pozycję w Voice Search Przy optymalizacji witryny pod kątem Voice Search liczy się czas wczytywania strony. Wielu użytkowników korzysta z tego narzędzia, aby uzyskać natychmiastowe wyniki wyszukiwania. Dlatego też prędkość z jaką strona się wczytuje ma wpływ na jej pozycję w głosowym wyszukiwaniu. Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona, spełnia wszystkie wymagania, powinieneś skorzystać z usługi, jaką jest audyt seo.
Choć z Google Voice Search można korzystać na laptopach i komputerach stacjonarnych, to jednak dominuje wyszukiwanie z urządzeń przenośnych, z tego też powodu strona, aby osiągnąć wysokie pozycje, musi posiadać wersję mobilną.
Google dużą wagę przywiązuje do bezpieczeństwa danych, dlatego chcą uzyskać wysokie wyniki w
Voice Search warto wdrożyć certyfikat SSL, potwierdzający bezpieczeństwo szyfrowania przesyłanych danych pomiędzy użytkownikiem a serwerem.
Szacuje się, że w 2020 r. z wyszukiwania głosowego będzie korzystało 50% użytkowników internetu, warto więc już teraz podjąć działania zmierzające do optymalizacji strony pod kątem Voice Search.